16 Nisan 2014 Çarşamba

Heeeeeey Dombra!

Heyyy okurcanlar !!! Bi gün girmedim diye hemen ortadan kaybolmuşsunuz :D Geldimm geldimm. Size yeni yeni şeyler anlatmaya tanıtmaya hazırım. :))) Sınavlarıma 3 gün kaldı ve daha sıkı çalışmaya başladım. Dualarınızı bekliyorum :-* Neyse sadede geleyim. Bugün size Kazakistan hakkında bilmeniz gereken en önemli şeylerden biri olan ''DOMBRA'' hakkında yazacağım. :)) Daha doğrusu tanıtacağım. 
 Dombra , Kazakların çoooooook eskilerden beri çeşitli törenlerde çaldığı bizim bağlamaya çok benzeyen ama bir o kadar da farklı olan muaazzam bir çalgıdır. Üzerinde sadece 2 tane tel bulunur. Genelde liften yapılırmış eskiden. Ama tabi şimdi naylon vs. kullanılıyor. Dombra , tek bir parça odunun oyulmasıyla yapılıyor. Üzerindeki şırdak desenleri ona ayrı bir hava katıyor. Ucunda da baykuş tüyü var. Ama onun neyi temsil ettiğini unuttum :/ Hatırlayınca yazacağım :D Aslında dombra sadece Kazakistan'ın değil tüm Türk devletlerinde kullanılan bir çalgı. Kazakistan'da dombraya çok önem verilir. Yani bizim gibi değiller. Biz bağlamaya o kadar ''bağlı'' değiliz maalesef ki :D Ama Kazaklar dombra partileri düzenler bu mükemmel çalgıyı ellerinden düşürmezler. :)) Ben de kesinlikle öğrenmek istiyorum çalmayı >.< :)) Kazakistan'a gittiğimde ilk işim dombra çalmayı öğrenmek olacak. :)) Eee bu kadar bahsettik şimdi de görsel olarak sunalım dimi? :) İşte birbirinden havalı dombralar ;


Bugünlük benden bu kadar. :)) Sınavlarımdan sonra daha dinamik bir şekilde geri döneceğim.
Not: Arslanbek sultanbekov - dombra dinlemenizi tavsiye ederim :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder