20 Nisan 2014 Pazar

Kazakistan'dan inciler

Selamun aleykümm dostlarımmm ben geldimm. :))) Bugün sınavlarım sona erdi. Hemen koştum buraya. :)) Size Kazakistan'ın şehirlerinden kısa kısa bahsedeceğim bu yazımda. :)) Kazakistan'ı tanıtacaksam şehirleri es geçemem değil mi? :D Travel düşünenler olacaktır içinizde. İşte bu yüzden belki de ilk kez göreceğiniz güzellikler göstereceğim size. Bilemiyorum belki de ben Kazakistan aşıklısı olduğum için öyle görüyorumdur ama cidden güzel yaa. :)) Durun hemen başlayayım göstermeye bana hak vereceksiniz ;

 İlk olarak eski başkent olan '' Alma-ata'' veya ''Almatı'' şehrinden başlayalım :))) Şehrin ismi ''Elma''dan geliyor. Çünkü şehir tahmin edeceğiniz üzere elmalarıyla meşhur. :)))) Henüz yemek nasip olmadı ama eminim çok güzeldir. Şehir Kazakistan ın güneyinde yer alıyor. Almatı Kazakistan'ın en kalabalık şehri ve en gelişmiş şehirlerinden biri. :)) Yeşil ve ılımlı iklimi ve düzgün mimarileriyle görülmesi gezilmesi gereken bir şehir. :)) 



               Eee elma şehri olur da elma anıtı olmaz mı? İşte devasa elma! Bir ısırık isteyen?  :D 
********************************************************************
Gelelim bir diğer şehre. Benim en çok beğendiğim şehirlerden biri . Bir liman kenti ''Aktau'' Aktau Kazakistan ın batısında yer alıyor. Hazar denizine kıyısı bulunuyor. Ben Aktau'ı İzmire çok benzetiyorum. Sizce de benzemiyor mu? :)) 


********************************************************************
Bir diğer şehrimiz '' Türkistan'' Kazakistan'ın maneviyatı en yüksek şehri diyebilirim. Doğasıyla da göz dolduruyor. :) Ayrıca şehirde Hoca Ahmet YESEVİ nin türbesi bulunuyor. Şehirleri kısa kısa göstermelik tanıtmaktayım. Çünkü Kazakistan'a gittiğimde kendi objektifimden daha detaylı bir şekilde göstereceğim. :)) 

********************************************************************
Bir diğer güzel şehir '' Aktöbe ''den görüntüler  :


********************************************************************
Veeeeeee son olarak da Atyrau şehri. Bu şehir de benim favorilerimden. Niye bilmiyorum ama hoşuma gidiyor. İklimi çok güzelmiş bi kere. :)) Kazakistan'da her şehrin ayrı bir havası var. :)) :



Kazakistan'da daha bir çok şehir var. Ama ben bunlardan bahsetmek istedim. :) Diğer şehirleri de çoook güzel. :) Diğer şehirlerin isimleri : Pavlodar, Oral,Karaganda vb..
Şehirlerle alakalı fazla fotoğraf bulabilmeniz için şunları kopyalayıp google search e yapıştırıp görsellerden aratabilirsiniz :
Алматы, Ақтау, Ақтөбе, Атырау, Түркістан

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder