4 Mayıs 2014 Pazar

Kazakistan'daki Üniversiteler

Selamlar herkese, Bugünki yazımda Kazakistan'daki Üniversitelerden bahsedeceğim. :)) Belki aranızda Kazakistan'da okumayı planlayanlar vardır. Kısa kısa tanıtayım, Umarım sizi aydınlatır bu bilgiler. Şimdiki aklım olsa ben de Kazakistan'da okurdum ama benden geçti artık. Neyse hadi başlayalım :D

İlk olarak en ünlülerinden biri olan Hem de Kazak- Türk üniversitesi olan SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ'nden bahsedelim ,
Bu üniversite 1996 yılında kurulmuştur. Eğitim dili İngilizce'dir. Üniversite Almatı şehrinde buluyor. 
Üniversitedeki bölümler :
Yönetim
Pazarlama
Bilgisayar Bilimleri
Bilgi Sistemleri
Matematik
Kazak dili ve edebiyatı
Yabancı diller
Finans



***************************************************************************


Bir diğer önemli üniversite HOCA AHMET YESEVİ ÜNİVERSİTESİ , genelde Türkiye'den öğrenci alan üniversitelerin başında geliyor. Türkistan şehrinde bulunuyor. 
  Üniversitenin Fakülteleri :                                                                            
 Ekonomi Fakültesi
Tarih ve Eğitim Fakültesi
Filoloji Fakültesi
Hukuk Fakültesi
Mühendislik Fakültesi
Tıp Fakültesi
Fen Fakültesi
Spor ve Sanat Fakültesi
Türkistan Uzaktan eğitim Fakültesi
Açık öğretim fakültesi 


Üniversite Taban puanları :

*******************************************************************
Ve bir düğer önemli Üniversitemiz KORKUT ATA ÜNİVERSİTESİ , Üniversite bir Türk Dünyası Üniversitesi diyebilirim. Üniversite Kazakistan'ın Kızılorda eyaletinde bulunuyor.Üniversitenin taban puanları :


Yani Ygs ye girip bu üniversitelerden birinde okuyabilirsiniz. Kazakistan'da o kadar çok üniversite var ki! Ben belli başlılarını size göstermeye çalışıyorum. Devlet üniversitelerine direk olarak da başvurabiliyorsunuz. Ama başvuru koşulları nelerdir onlar hakkında pek bilgim yok. Ama bazı evraklar ve vize işlemleri falandır yani.

**************************************************************************

Ve son olarak da Astana KAZAK MİLLİ AVRASYA ÜNİVERSİTESİ ,
Üniversite 1995 de kurulmuş. Üniversitede bilimin çeşitli dallarında eğitimler veriliyor. Ve Kazakistan'ın en başarılı üniversitelerinden biri. Bizdeki ODTÜ misali
Ayrıca Kayınagam yani Sözlümün abisi de bu üniversitede görevli :)

Üniversitenin bölümleri 
Bölümler 
Enstitü 
Ekonomi 
Muhasebe ve Denetim 
Finans 
Bilgi Sistemleri 
Fıkıh 
Pedagoji ve Psikoloji 
Pedagoji ve temel eğitim metodolojisi 
Tarih 
Hukuk ve İktisat Temelleri 
Coğrafya 
Kazak Dili ve Edebiyatı 
Rus Dili ve Edebiyatı 
Yabancı dil (iki yabancı dil) 
Çeviribilim Bölümü. 


Bugünlük bu kadar. İlginizi çekmeyi başarabildiysem ne ala. Bir sonraki yazım acaba ne hakkında olmalı? Neyse görüşmek üzereeeee :)))))

1 yorum:

  1. kazakistanda universitede terabi bölümü varmı varsa girişi çokmu zor

    YanıtlaSil