26 Mayıs 2014 Pazartesi

TÜRKVİZYON ŞARKI YARIŞMASI

Sevgili okurlar bu yazımda size önemli bir konu hakkında bilgi vereceğim. Belki duymayanlar vardır aranızda o yüzden bu yazıyı yazmaya karar verdim. Şayet Eurovizyon'un son vak'asından sonra bu yazı ilginizi çekebilir. Ben şahsen artık Eurovizyon izlemiyorum. Bunun yerine geçen sene ilki düzenlenen '' Turkvizyon'' u tercih ediyorum. Türkvizyon dediğimde aklınıza sadece Türkiye gelmesin! Ortak dili konuştuğumuz tüm Turki cumhuriyetleri kapsıyor bu yarışma. Hoş Rusya , Ukrayna gibi ülkelerden de katılıyorlar ama yine de bu yarışma çığır açacak gibi gözüküyor. Geçen sene büyük bir ilgiyle izlemiştim şahsen. Geçen sene ,Eskişehir 2013 Türk Dünyası Kültür Başkenti Etkinlikleri kapsamında Türkvizyon şarkı yarışması yapılmıştı. Bütün ülkeler birbirinden iddalı şarkılarıyla ve gösterileriyle göz kamaştırdılar. Kazakistan iyi bir derece alamasa da Rin'Go grubu ellerinden geleni yaptılar ve güzel bir iş çıkardılar. Geçen seneki yarışmayı Azerbaycanlı yarışmacı kazanmıştı. İşte bu yarışmanın ikincisi Tataristan'ın başkenti Kazan da yapılacak. Yine trt avazda canlı olarak verilecek. Şuan ülkeler hazırlıklarını yapıyorlar. Katılacakları şarkıları belirliyorlar. Her ülke kendi ülkesinde final etabı düzenleyip Turkvizyona finalist seçiyor. Daha sonra da yarı final yapılıyor böylece finale kalan ülkeler belirlenip nihayet büyük final gerçekleştiriliyor. Şimdi geçen seneki yarışmadan görüntüler göstereyim, izlemeyenler çok şey kaçırdı :))))))


Bunlar yarışmanın kapanış töreninden kareler :)


 Benim favorilerim arasında Altaylı abi vardı. Sesi muhteşem! Tarif edilmez bir şeydi!

Bu da Kazakistan'ı temsil eden Ringo grubunun performansından

Bu da Kırgızistanlı grubu Çoro :)
Bu da Kazakistanda finalist seçilirken :)


 Yarışmanın birincizi Azerbaycan 

O günki Atmosferden :)

Eğer bunu kaçırdıysanız,bu yılkini mutlaka izleyin. :) Benden söylemesi :D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder