17 Haziran 2014 Salı

Hoca Ahmet YESEVİ Üniversitesi

Herkese selamlar, Bu yazımda Kazakistan'da bulunan bir Türk-Kazak üniversitesinden bahsedeceğim. Malum son günlerde YGS ve LYS ye girenleriniz oldu. Yakında tercihler yapılacak. Üniversite okumak için yurt dışına gitmeye düşünenlere tanıtmaya karar verdim. 
Ahmet Yesevi Üniversitesi Türkistan şehrinde, Kazakistan Cumhurbaşkanı Sayın Nursultan Nazarbayev’in buyruğu ile 06 Haziran 1991 tarihinde "Türkistan Devlet Üniversitesi" olarak kurulmuştur. Sayın Süleyman Demirel’in T.C. Başbakanı olarak yaptığı ilk Kazakistan gezisinde (29 Nisan -1 Mayıs 1992) bu üniversitenin, Kazakistan ve Türkiye ortak üniversitesi olması ve tüm Türk Dünyasına hizmet vermesi kararlaştırılmış, ortaklık anlaşması, 31 Ekim 1992’de ‘Türk Dili Konuşan Ülkeler Devlet Başkanları Ankara Zirvesi’nde imzalanmıştır.Anlaşma ve buna göre hazırlanan Tüzük, T.B.M.M.’nce onaylanmış; Kazakistan Bakanlar Kurulu da, üniversite yönetimini, Tüzük gereğince kurulan Mütevelli Heyetine bırakmıştır. Bu maksatla gerekli yönetmelikler hazırlanmış ve Mütevelli Heyet toplantılarında onaylanmıştır.

Okulun taban puanları (2013) :




 Hoca ahmet yesevi üniversitesindeki fakülte ve bölümler :

Ekonomi fakültesinde :
-          Ekonomi
-          İşletme
-          Muhasebe ve Denetim
-          Maliye
-          Kamu Yönetimi
-          Turizm İşletmeciliği

Tarih ve eğitim fakültesinde :
-          Tarih Öğretmenliği
-          Tarih
-          İlahiyat
-          Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
-          Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Öğretmenliği
-          Sınıf Öğretmenliği
-          Okul Öncesi Öğretmenliği
-          Arkeoloji ve Etnoloji
-          Müzecilik ve Tarihî Eserleri Koruma

Filoloji fakültesinde :
-          İngiliz Dili ve Edebiyatı
-          Kazak Dili ve Edebiyatı
-          Çin Dili ve Edebiyatı
-          Türk Dili ve Edebiyatı
-          Kazak Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
-          Rus Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
-          İngilizce – Türkçe Öğretmenliği
-          İngilizce – Arapça Öğretmenliği
-          İngilizce – Çince Öğretmenliği
-          Arapça Mütercim-Tercümanlık
-          Gazetecilik

Hukuk fakültesinde :
• Hukuk
• Uluslararası İlişkiler
• Sosyoloji
• Felsefe

Bilişim tek. ve mühendislik fakültesinde :
-          Bilgisayar Mühendisliği
-          Bilişim Sistemleri
-          Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
-          Otomasyon ve Yönetim
-          Bilişim
-          Meslekî Eğitim Öğretmenliği
-          Ekoloji
-          Kimya Öğretmenliği
-          Çevre Mühendisliği
-          Elektrik Enerjisi

Tıp fakültesi :
-          Genel Tıp
-          Diş Hekimliği

Fen fakültesi :
-          Biyoloji
-          Biyoloji Öğretmenliği
-          Fizik Öğretmenliği
-          Fizik
-          Matematik
-          Matematik Öğretmenliği
-          Coğrafya Öğretmenliği

Spor ve sanat  fakültesi :
-          Sahne Sanatları
-          Vokal Sanatı
-          Koreografi
-          Geleneksel Müzik Sanatı
-          Müzik Öğretmenliği
-          Moda Tasarımı
-          Resim Öğretmenliği
-          Dekoratif Sanatlar
-          Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
-          Askeri Hazırlık Öğretmenliği

Uzaktan eğitim fakültesi :
Fen Bilimleri ve Eğitim Fakültesi (Açık Öğretim)

Fen Bilimleri ve Eğitim Fakültesi, 2008–2009 eğitim-öğretim yılında Açık Öğretim Fakültesi olarak kurulmuştur. 9 farklı bölümde faaliyetlerini yürütmektedir.
Beden Eğitimi ve Spor, Ekonomi, İşletme, Muhasebecilik ve Denetim, Finans, Devlet ve Yerel Yönetim, İlk Askerî Hazırlık, Coğrafya, Turizm.

Sosyal Bilimler ve Eğitim Fakültesi (Açık Öğretim)
Sosyal Bilimler ve Eğitim Fakültesi 2008–2009 eğitim-öğretim yılında Açık Öğretim Fakültesi olarak kurulmuştur. 12 farklı bölümde faaliyetlerini yürütmektedir.
Hukuk Bilimine Giriş, Hukuk ve Ekonomi Esasları, Gazetecilik, Tarih, Kazak Dili ve Edebiyatı, Rus Dili ve Edebiyatı, Yabancı Dil: İngiliz Dili ve Türk Dili, Meslekî Öğretim, Müzik Öğretimi, Geleneksel Müzik Sanatı, Sahne Sanatı, Tasvir Sanatı ve Çizim.
Mühendislik ve Eğitim Fakültesi (Açık Öğretim)

Mühendislik ve Eğitim Fakültesi 2008–2009 eğitim-öğretim yılında Açık Öğretim Fakültesi olarak kurulmuştur. 15 farklı bölümde faaliyetlerini yürütmektedir.
Kimya Bölümü, Kimya Öğretmenliği, Ekoloji, Elektrik Enerjisi Bilimi, Çevre Koruma, Bilgi İşlem, Otomatik Yönetimi, Sayma Tekniği, Matematik, Fizik, Biyoloji Bölümü, Biyoloji Öğretmenliği, Pedagoji ve Psikoloji, İlköğretim Pedagojisi ve Metodu, Okul Öncesi Eğitim.
*************************************************************************************************************************

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder