6 Ağustos 2014 Çarşamba

Kazakistan'ın üzüldüğüm yanı

Herkese merhaba! Bu günlerde hiç boş vaktim olmuyor. Blogumla ilgilenemiyorum :( Kazakistan'a gittiğimde çok daha aktif olacağım insallah. 
Bu yazımda bahsedeceğim şey Kazakistan vatandaşlığı hakkında. Maalesef ki Kazakistan'da çifte vatandaşlık yok. Nursultan Nazabaev'i çok seviyorum eminim ki bir bildiği vardır fakat en azından Türkiyeyle olması gerekmez miydi? Bugün bir haber okudum. Kazakistan'da çifte vatandaşlık yapanlara bir de ceza uygulaması gelmiş. Yani iyice katılaştırılmış. Ben gelin olup gittiğimde bir süre sonra Kazakistan vatandaşlığına geçeceğim. Türkiye'deki haklarımın hepsi sona erecek. Bu beni üzüyor açıkcası. Bu konuda en azından Türkiye'ye imtiyaz tanınmasını isterdim. Yine de bir bildikleri vardır diye düşünüyorum. İlerleyen zamanlarda bu durum ortadan kalkarsa ilk işim Türkiye vatandaşlığına tekrar dönmek olacak. İki ülkenin de vatandaşı olmayı istemek suç mu ? :))) Bunu size söylüyorum çünkü ileri de Kazakistan'a yerleşmeyi düşünüyorsanız bunu bilmeniz gerekir. 

1 yorum:

  1. Astanadan merhaba,
    Mesajinizi simdi gordum sanirim evlendikten sonra vatandasliga gecmeyi planliyorsunuz.
    Hanimlarin durumunu bilmiyoum evlilikten sonra fakat kazakistan genel olarak vatandaslik vermiyor.
    10 yillik gecici oturma izni alabiliyorsunuz bunun icinde turk vatandasliginizi iptal etmenize gerek yok.
    eger kazak kokenliyseniz vatandaslik alabiliyorsunuz bu durumdada konsolosluktan pasaport iptali ile buraya gecebilir bir hafta icerisidnede turk pasaportunuzu geri alabilirsiniz.

    YanıtlaSil