11 Ekim 2014 Cumartesi

Kazakça güncel kelimeler ( karışık )

Salem ---- Selam
Kazaksız ba? ---- Kazak mısınız?
Kaydan keldiniz?---- Nerelisiniz?
Jaksı --- iyi / güzel
Kel --- gel
Yok/ hayır --- jok
Nege ? --- Niye
Kalay? --- Nasıl?
Paraqşan ---- Sayfa 
Unatamın --- Beğeniyorum
Jaksı köremin --- seviyorum / hoşlanıyorum
**********************************
Mırza ---- Bey
Hanım ----- Hanım
Otinemin ---- Lütfen
Karnım aştı ---- Karnım acıktı
Şöldedim ---- Susadım
Manızdı ------ Önemli
Adastım ---- Kayboldum
Bilemin ----- Biliyorum
Bilmeimin ----- Bilmiyorum
Kalaymın ------ İstiyorum
Kalamaymın ---- İstemiyorum
***********************
Burada ------Bul jerde
Şurada ---- Anav jakta
Orada --- Ol jakta
Sağda ----- On jakta
Solda ------ Sol jakta 
Ne tarafta? ----- Kay jakta?
Önde ----- Alda
Arkada --- Artta
***********************
pansiyon ---- jatakhana
tuvalet --- darethana
hastane ----- avruhana
durak ----- ayaldama
oda ---- bölme
doktor --- dariger
eczane ---- darihana
fotoğrafçı --- fotosuvretşi
kütüphane --- kitaphana
postahane --- poşta
fırın ---- peş
kuyumcu -- zerger
kuaför --- şaştaraz
ayakkabı -- ayak kiym

***********************
gibi ---- sıyaktı / sekildi
şey ---- narse
defa / kez ---- ret
memnun ---- rıza
izin ---- ruksat
ders --- sabak
resim --- suret
daha --- tagı
birkaç ---- talay
ama --- bırak
ayıp --- uyat
beğendim --- magan unadı
ev --- üy
şarkı -- an
şarkıcı ---- anşi
tane --- dana
yapmak --- jasau
yumuşak --- jumsak
affet ----- keşir
böyle --- osılay
ileri --- alga
yağmur ---- janbır
kar ---- kar
yaz --- jaz
kış --- kıs
Bugün --- bugun
Dün --- Keş
Yarın ---- Erten
Kala - şehir
Hafta --- Apta
************** 
Hala ---- apa
Amca ---- agay
Teyze --- Tate
Baba -- Ake
Anne -- Ana
Kardeş -- bavır / karındas

*******************************************************************

7 yorum:

  1. Nasıl Kalay yerine Qalay diye yazılıyor diye biliyorum. K ve Q harfleri aynı gibi. Kalay veya Qalay fark eder mi acaba? Cevaplarsanız sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fark etmiyor aslında ama telaffuzu tam olmamış oluyor Yani kazakçayı şiveli konuşmuş oluyorsunuz ama anlam değişmiyor :)

      Sil
  2. Eder. Türkçe kelimelerde eğer ince bitiyorsa (e,i,ö,ü) k yazılır. Ama kalın (a,ı,o,u) bitiyorsa q yazılır. q ka şeklinde ve daha sert okunur.

    YanıtlaSil
  3. kazakça çok kaba bir dil mi yoksa türkçe gibi mi???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaba değil ama bizim dilimize göre daha sert. Gırtlak harfleri var.

      Sil
  4. Kazakçayı en kolay nasıl öğrenebilirim

    YanıtlaSil