7 Kasım 2016 Pazartesi

Kazakistan'ın olumsuz ve olumlu yanları

Merhabalar sevgili blog severler! Ben bir anne olarak bloguma yetişememekteyim. Az önce yazı yazıp yüklemeye çalışırken yanlışlıkla sildim. Evet evet yaptım bunu 😥😥 Ne yapalım sağlik olsun diyerek sizlere faydali olacagini dusundugum birkac bilgiyi paylasmak istiyorum. Ozellikle Asya severler ve Orta asya meraklilarinin dikkatlice okumasi gereken bir yazi olacak.
Bildiginiz uzere ben Ka
zakistan'a gelin geldim. Eşim buralı. Biz şuan Astana şehrinde yaşıyoruz. Yaklaşık bir senedir buradayım. Neyse gelelim asıl konumuza. Lafı uzatmadan iki baslik halinde Kazakistan'a geldiginizde karsilasacaginiz durumlari size aktarayim:

Kazakistan'in olumsuz yanlari

Bilindigi gibi Kazakistan, 91 yilina kadar Rusyaya bagli ozerk bolgelerden biriydi. Sovyetler birliginin dagilmasiyla hizla gelisti ve bugunku konumuna geldi ancak, bazi seyler hic degismedi. Bunlardan.ilki belge islerindeki aksakliklar. Ozellikle burada yasamak isteyenleri uzun bir belge hazirlama maratonu bekliyor demektir. Oyle ki halk artik Kazakistana "Kagazistan" yani kagitistan diyor. :)
Nerden baslasam nasil anlatsam biliyorum. Bir seneye yakindir buradayim cocugum oldu ve ben hala ne vize ne.oturum alamadim. En ufak bir puruz dahi kabul etmiyorlar. Bu arada ilk kez ulkeye giris yaptiniz diyelim eger 7 gunden fazla kalacaksaniz bunu yabancilar subeye bildirmeniz gerekiyor aksi halde para cezasi hatta sinir disi edilme durumu soz konusu oluyor.
Kazak arkadaslarim kizmasinlar ama benim hosuma gitmeyen bir diger sey de herkeson sinirli olmasi. Tabi ki aralarinda iyi huylular da var ancak, kizarak ve cok laf soyleyerek suc bastirma olayini burada cok gordum ben. Bu sadece benim gorusum. Yani Kazakistana geldiginizde otobuste yasli olmasa da sizden buyuk birine yer vermediginizde "utanmiyor musun kalk yer ver" diyerek tepenize dikilen otobus muavinleriyle karsilasabilirsiniz veya birine kolunuz degse bin ah isitme olasiliginiz yuksek. Ben gibi sessiz ve yumusak basli iseniz Kazakistan da isiniz zor olur. Burada yasayacaksaniz biraz eli masali olmakta fayda var.
Bir diger olumsuzluk ise hayat pahaliligi. Evlerin fiyatlarini duysaniz agziniz acik kalir. Bir odali bir dairenin kirasi en asagi 600-700 liraya denk. Turkiyede bu fiyata dogal gazli 3 odali ev kiralanir. Satilik evlere hic deyinmiyorum. Dolar uzerinden satiliyo zaten.. Sebze ve meyveler ates pahasi. Millet sayiyla aliyor. Biz de dahil 😤
Bir de burada kapalilara karsi biraz on yargi mevcut. Yani asiri degil ama yine de hissediliyor. Ruslar korkuyor falan cok komik :))))

Kazakistan'in olumlu yanlari:

İşte en sevdiğim kisma geldik. :)) Kazakistan'in bircok olumlu yani var. Bunlardan ilki, buyuklere saygi ve hurmete cok cok onem veriyor olmalari. Bunun icin illa cok yasli olmaniza gerek yok.
Yukarida kapalilara karsi on yargi var demistim ancak bunun yani sira burada kapali hanimlara mutlaka "assalimualeykum" diyerek selam veriliyor ve saygi gosteriliyor.
İkinci olarak deginecegim konu, misafirperver oluslari. Siz birinin evine misafirlige gittiginizde o kisi size koca bir masayi donatmis olacaktir.
Hazir yemeklerden bahsetmisken bir diger guzelligi de soylemeden gecmeyim. Kazakistanda dugunler muhtesem oluyor. Masalar sinirsiz yemeklerle donatiliyor ve bircok garson etrafinizda donuyor. En guzeli dugun bittikten sonra kalan yiyecekleri toparlamaniza izin veriliyor cunku kazaklar israf etmekten hoslanmiyor.
Buradaki hosuma giden durumlardan biri de erkeklerin kizlarina cok deger vermeleri ve romantik olmalari. Tabi hepsi oyle diyemem ama cogunlukla mert yigitler 👏
Kazakistanin olumlu yanlari cok fazla aslinda. Turkiyeden gelen biri icin en guzel seylerden biri her tarafta doner satiliyor olmasidir sanirim. Her kose basinda bir donerci gormek mumkun. 💖
Biliyorsunuz ben Kazakistanda dogum yaptim ve doktorlarin istikrarli calismalarini hastalarini ictenlikle karsilamalari beni cok etkiledi. Sizce Turkiyede doktorlar hastalari otursun diye bank tasir miydi? Cok zor. :) Belki kotu olanlar da vardir ama ben genelde boyleleriyle karsilastim burda.
Kazakistan'in belki de en sevdigim yanı Kore ,Japonya gibi asya ulkelerinin urunlerinin ve restorantlarinin cokca bulunmasi. Girdiginiz her dukkanda ramenin binbir cesidini goreceksiniz.
Sebze ve meyvelerin pahali oluşunun yaninda; un, seker, makarna ve tahil cesitleri Turkiyeye gore daha uygun. 
Bunun yaninda ulasim da ucuz.
Daha cok olumlu yanlari var ama benim vaktim yok. Baska bir yazida gorusmek uzere 😂 :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder